National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
Research of Advanced Online Handwriting Analysis Methods with a Special Focus on Assessment of Graphomotor Disabilities in School-aged Children
Zvončák, Vojtěch ; Havigerová,, Jana Marie (referee) ; Drotár,, Peter (referee) ; Mekyska, Jiří (advisor)
Grafomotorické dovednosti (GA) představují skupinu psychomotorických procesů, které se zapojují během kreslení a psaní. GA jsou nutnou prerekvizitou pro zvládání základních školních schopností, konkrétně psaní. Děti v první a druhé třídě mohou mít potíže s prováděním jednoduchých grafomotorických úkolů (GD) a později ve třetí a čtvrté třídě také se samotným psaním (HD). Narušení procesů spojených se psaním je obecně nazýváno jako vývojová dysgrafie (DD). Prevalence DD v České republice se pohybuje kolem 3–5 %. V současné době je DD hodnocena subjektivně týmem psychologů a speciálních pedagogů. V praxi stále chybí objektivní měřicí nástroj, který by umožňoval hodnocení GD a HD. Z tohoto důvodu se tato disertační práce zabývá identifikováním symptomů spojených s grafomotorickou neobratností u dětí školního věku a vývojem nových parametrů, které je budou kvantifikovat. Byl vytvořen komplexní GA protokol (36 úloh), který představuje prostředí, ve kterém se mohou projevit různé symptomy spojené s GD a HD. K těmto symptomům bylo přiřazeno 76 kvantifikujících parametrů. Dále byla navrhnuta nová škála grafomotorických obtíží (GDRS) založena na automatizovaném zpracování online píma. Nakonec byla prezentována a otestována nová sada parametrizačních technik založených na Tunable Q Factor Wavelet Transform (TQWT). Parametry TQWT dokážou kvantifikovat grafomotorickou obratnost nebo nedostatečný projev v jemné motorice. GDRS přestavuje nový, moderní a objektivní měřící nástroj, který doposud chyběl jak v České republice, tak v zahraničí. Použití škály by pomohlo modernizovat jak diagnostiku DD, tak reedukační/remediační proces. Další výzkum by tento nástroj mohl adaptovat i do jiných jazyků. Navíc, tato metodologie může být použita a optimalizována pro diagnostiku dalších nemocí a poruch, které ovlivňují grafomotorické dovednosti, například pro autismus, poruchu pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) nebo dyspraxii (DCD).
Compression and analysis of digital video signals
Grúbel, Michal ; Slanina, Martin (referee) ; Kratochvíl, Tomáš (advisor)
This bachelor's thesis deals with technical parameters of chosen algorithms for video compression, especially MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 Part 14 and DivX. Whitin it there was created a special software in Matlab that compares frames differences between reference and evaluated sequence. For this purpose there were recorded short test sequences with different properties in time and frequency domain, which recording, compressing, decompressing and decompiling to single frames are described and shown in detail. The results of evaluation are processed in graphs and then described in writing. In final overall evaluation is stated which algorithm for video compression is optimal for which type of sequences that differ in properties in time and frequency domain.
Research of Advanced Online Handwriting Analysis Methods with a Special Focus on Assessment of Graphomotor Disabilities in School-aged Children
Zvončák, Vojtěch ; Havigerová,, Jana Marie (referee) ; Drotár,, Peter (referee) ; Mekyska, Jiří (advisor)
Grafomotorické dovednosti (GA) představují skupinu psychomotorických procesů, které se zapojují během kreslení a psaní. GA jsou nutnou prerekvizitou pro zvládání základních školních schopností, konkrétně psaní. Děti v první a druhé třídě mohou mít potíže s prováděním jednoduchých grafomotorických úkolů (GD) a později ve třetí a čtvrté třídě také se samotným psaním (HD). Narušení procesů spojených se psaním je obecně nazýváno jako vývojová dysgrafie (DD). Prevalence DD v České republice se pohybuje kolem 3–5 %. V současné době je DD hodnocena subjektivně týmem psychologů a speciálních pedagogů. V praxi stále chybí objektivní měřicí nástroj, který by umožňoval hodnocení GD a HD. Z tohoto důvodu se tato disertační práce zabývá identifikováním symptomů spojených s grafomotorickou neobratností u dětí školního věku a vývojem nových parametrů, které je budou kvantifikovat. Byl vytvořen komplexní GA protokol (36 úloh), který představuje prostředí, ve kterém se mohou projevit různé symptomy spojené s GD a HD. K těmto symptomům bylo přiřazeno 76 kvantifikujících parametrů. Dále byla navrhnuta nová škála grafomotorických obtíží (GDRS) založena na automatizovaném zpracování online píma. Nakonec byla prezentována a otestována nová sada parametrizačních technik založených na Tunable Q Factor Wavelet Transform (TQWT). Parametry TQWT dokážou kvantifikovat grafomotorickou obratnost nebo nedostatečný projev v jemné motorice. GDRS přestavuje nový, moderní a objektivní měřící nástroj, který doposud chyběl jak v České republice, tak v zahraničí. Použití škály by pomohlo modernizovat jak diagnostiku DD, tak reedukační/remediační proces. Další výzkum by tento nástroj mohl adaptovat i do jiných jazyků. Navíc, tato metodologie může být použita a optimalizována pro diagnostiku dalších nemocí a poruch, které ovlivňují grafomotorické dovednosti, například pro autismus, poruchu pozornosti s hyperaktivitou (ADHD) nebo dyspraxii (DCD).
The use of HandTutor in occupational therapy with people after brain damage
Bartoňová, Eliška ; Oborná, Pavlína (advisor) ; Čábelková, Alžběta (referee)
This bachelor's thesis deals with the use of HandTutor technology in occupational therapy with people after brain damage. The theoretical part describes HandTutor technology, brain damage and subsequent occupational therapy intervention. HandTutor technology is presented as an active rehabilitating system of upper limb including diagnostic and therapeutic part. The practical part contains the aim of the thesis, research questions and the methodology of the research. In my research, the progress of therapies with HandTutor technology is presented by two case reports of people after brain damage. The result of the research is the record of the changes in the parameters measured by HandTutor technology. The changes are reflected in the charts and visual supplements. The conclusion summarises the responses of research questions describing also the problems which can occur while using this technology. This thesis serves as an introduction HandTutor technology, specifies its use in occupational therapy with people after brain damage and recommends futher research of the diagnostic data analysis in an objective evaluation. Key words: HandTutor occupational therapy brain damage upper limb objective evaluation
Compression and analysis of digital video signals
Grúbel, Michal ; Slanina, Martin (referee) ; Kratochvíl, Tomáš (advisor)
This bachelor's thesis deals with technical parameters of chosen algorithms for video compression, especially MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 Part 14 and DivX. Whitin it there was created a special software in Matlab that compares frames differences between reference and evaluated sequence. For this purpose there were recorded short test sequences with different properties in time and frequency domain, which recording, compressing, decompressing and decompiling to single frames are described and shown in detail. The results of evaluation are processed in graphs and then described in writing. In final overall evaluation is stated which algorithm for video compression is optimal for which type of sequences that differ in properties in time and frequency domain.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.